Bloggintresserade

onsdag 3 augusti 2011

Månadens utmaning....

Hej! Återigen har jag suttit ute och pysslat, om man bara inte håller på med empossingpullver och pytte små bitar så går det bra. Måste ju passa på att njuta av sommarkvällarna.
Månadens utmaning har startat upp igen efter sommarledighet och i augusti vill de se askar. Jag hade så otroligt roligt när jag gjorde min bok-pärm med aluminiumtejp så jag tänkte varför inte göra en ask på samma sätt, men ändå annorlunda.

Så då fick det bli en bokask. Fram med lite saker att ha under tejpen, metallhörn, punchinella (tänk nu har jag snart gjort slut på detta som legat så länge utan att bli använt), bokstäver, fågelbur från en Tim Holtz stans, fjäril en Martha Stewart stans och pappersblommor i dubbla lager på ryggen.

Sedan är jag ju lite lat av mig, så det fick bli vellpapp på askens sidor infärgad med lite Distress Ink.

Askens insida klädde jag med mönsterpapper från Maja Designs Skärgårdsliv 6 x 6 " block och på locket mer punchinella.

Målat med blå akrylfärg och sedan pyntade jag med blommor, blad, glasdroppar, silverpärlor och en liten nyckelring för att få ett mjukare utseende.


Tack för besöket och ha en fortsatt bra vecka..............

21 kommentarer:

Anne Bente sa...

wawww denne var rålækker

klemmmm

Maodren sa...

C'est magnifique
Les couleurs sont sublimes
Du travail d'artiste

Maritha sa...

MEEEEN den är bara så perfekt och så underbar att man kan fasen inte ens skriva det nästan utan att svära.....=)

Kramen

Berit sa...

Så lekker en eske!
Klem, Berit

Marita Johansson sa...

Den är ju sååå läcker

Snabbscrapparen sa...

Man ser på ditt alster hur roligt du haft när du gjort det. Super läckert! Tejpen du använt lockar... Färgerna är jätte mysiga och blommorna ramar in buren, så snyggt!

Eva Helen sa...

Super flott bok i nydelige farger!Veldig stilig laget!

Klem Fra Eva Helen

nedergaard ( Lissy ) sa...

Wawww så nydeligt en æske... så flot du har brugt din punchinella. Du har lavet det såå smukt og så veludført.
Ha det bra, klemmm

Pillan sa...

Den här asken var ju bara såååå läcker!! Smart med wellpappen på sidorna! :-)
/Pillan

himlaverket sa...

Vilken underbar ask du gjort....
nä embossingpulvret ska man nog inte ta ut i trädgården.;)
kram ullamaria

Kortmanitove sa...

Denne var bare helt nydelig da! Så tøff du er med farger og teknikker... resultatet er bare rå flott...
Tove

Anonym sa...

Superfin ask du gjort. Tack för att du bidrar till Månadens Utmaning.

pojjo sa...

GUUUUUUUUUUUUUUD SÅ SNYGGT.. wow...

Anne sa...

Denne var skikkelig lekker altså, jeg elsker stilen med fargen og teksturene. :)

Lena sa...

Helt underbar är din bok. Du gav mig sån inspiration så jag vart tvungen att testa på tejpen jag med. Trevlig helg.

Lenas kort sa...

Her på bloggen din var det jammen mye nytt og flott siden sist.Har vert på 4 ukers ferie, så jeg henger litt etter her i blogg verdenen. Så kul denne teknikken med aleminium teipen.Tror jeg må teste ut den teknikken :-) Å Tim Holzt daisene er jo bare så herlige :-)Ha en flott helg :-)

Pia sa...

total rålækker bog/æske med så fine farver wooooow
knus Pia

Pysselbus sa...

Åhh! Den här var superläcker!!!

Linda/Pieces by Pieces sa...

Men vilken helt otroligt fin bokask! Underbara färger och så fint dekorerat!
Tur jag hittade hit!:)

Kram

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Otroligt fint skapat!
Kram

Mikaela sa...

så vacker!